Вченим вдалося змусити атом втратити рекордну кількість електронів

Атоми різних хімічних елементів, беручи участь в різних хімічних реакціях і утворюючи всілякі хімічні сполуки, віддають, забирають і розділяють свої електрони з іншими атомами. Більше ста років учені вважали, що атом будь-якого з хімічних елементів здатний віддати максимум вісім своїх електронів, але недавно, міжнародній групі вчених з Китаю, Німеччини та Канади, очолюваної Мінгфей Жоу (Mingfei Zhou) з Фуданьского університету, Китай, вдалося змусити атом віддати цілих дев’ять своїх електронів, піддавши цей атом впливу певного роду.

Атом іридію

Опромінюючи склад, що містить окис іридію світлом лазера певної довжини хвилі і певної потужності, вчені виявили перший в історії науки атом іридію, який віддав дев’ять своїх електронів, таким чином, ступінь окислення (окисне число) цього атома склала значення +9. Оскільки атом іридію має дев’ять електронів на зовнішньому електронному шарі, він був ідеальним кандидатом на те, щоб встановити новий рекорд за ступенем окислення і вчені давно теоретично обгрунтували можливість отримання такої міри окислення саме атома іридію.

Підвищена ступінь окислення дозволить таким атомам іридію бути сильними окислювачами, здатними захоплювати електрони від атомів інших елементів, які не схильні робити це в звичайних умовах. Зроблене вченими відкриття відкриває масу нових можливостей для проведення складних хімічних реакцій, які не могли відбуватися за участю атомів з меншим ступенем окислення. А це, в свою чергу, може стати основою для нових промислових хімічних процесів, в результаті яких люди отримають в своє розпорядження абсолютно нові матеріали та хімічні сполуки, що володіють унікальними властивостями.

“Наше відкриття зажадає переосмислення деяких правил, за якими проходять всі хімічні реакції” – розповідає Грегорі Джіролемі (Gregory Girolami), вчений-хімік з університету Іллінойсу (University of Illinois at Urbana-Champaign), – “І, можливо, нам доведеться переписати деякі з глав підручників з неорганічної хімії”.

You may also like...