Квантова телепортація здійснена на відстань в 25 кілометрів

У науковому журналі Nature Photonics з’явилася стаття про успішний експеримент вчених з телепортації квантового стану фотона на відстань в 25 кілометрів. Під час проведення досліджень два заплутаних фотона були роз’єднані по оптоволокну.

Квантова телепортація здійснена на відстань в 25 кілометрівПри віддалені один від одного друга частинка опинилася в кристалі. Далі на перший фотон впливали ще одним фотоном, тим самим змінивши квантовий стан першої частки. Слідом за цим було відзначено зміну квантового стану і у другї частки, що знаходиться в 25 км.

Питанням вивчення телепортації фотонів фізики займаються вже давно. Так, близько 10 років тому вчені вже проводили експерименти з телепортації частинок, коли стан фотона було передано по повітрю на відстань 6 км. Повторити такий експеримент по оптоволокну виявилося набагато складніше, оскільки фотони, взаємодіючи зі склом, втрачають частину первісної інформації.

Вчені відзначили, що задоволені точністю вимірювань, отриманих під час роботи над телепортацією фотонів. У перспективі подібні дослідження можуть привести до революційного зрушення в квантової криптографії, де можуть використовуватися заплутані фотони.