Фізики вивчили особливості польоту комара під час дощу

Вченим вдалося описати, з точки зору динаміки, момент зіткнення дощової краплі і комара в польоті. Таке спостереження дозволяє пояснити, як комарі можуть продовжувати політ під час дощу. Вперше результати спостережень опублікував науковий журнал Proceedings of the National Academy of Sciences.

В ході експериментів перед ученими стояло завдання вивчити і пояснити базові принципи взаємодії дощової краплі і комара що летить. В якості основного експериментального обладнання застосовувалася спеціальна високошвидкісна камера. Комар знаходився в спеціальній установці, де за допомогою насоса імітувався справжній дощ.

Комар та капля дощу

Варто нагадати, що розмір комара в середньому становить близько 3 мм, а маса цієї комахи дорівнює всього лише 2 мг. Дощова крапля ж має діаметр близько 2-3 мм, але при цьому її маса може доходити до 100 мг. Таким чином, вертикальна швидкість падаючої краплі може досягати 9 м/с. Встановлено також, що в середньому комар піддається удару крапель приблизно 1 раз в 20 секунд.

За спостереженнями фізиків, комар поводиться по-різному в залежності від локального попадання на тіло. Так, при попаданні краплі по лапкам комар трохи перекидається в бік, при цьому напрямок його руху практично не змінюється. Якщо дощова крапля потрапляє на саме тіло комара, то комаха протягом деякого часу знижується в середньому на 6 см, після чого звільняється від краплі.

Як стверджують вчені, проста падаюча крапля цілком здатна знищити комара, що знаходиться на твердій поверхні. Проте взаємодія краплі і комара в повітрі виглядає інакше. При цьому комар і випробовує на собі перевантаження порядку 100г, але це для нього не небезпечно. Фізики стверджують, що зниження висоти польоту комара в момент потрапляння краплі дозволяє погасити енергію і знизити швидкість її передачі комару, при цьому швидкість падіння краплі практично не змінюється. Саме тому при зіткненні комара з дощовою краплею в повітрі комаха не гине.

На сьогоднішній день не існує практично ніяких результатів дослідження особливостей біомеханіки (біомеханіка) стосовно до польоту комах в дощ. Вчені розраховують, що проведені спостереження можуть покласти початок більш уважного вивчення подібної теми. Дослідження в цьому напрямку можуть стати надзвичайно корисними, оскільки в майбутньому стане можливо говорити про створення мініатюрних літальних апаратів.